NYT investigated how Russia’s most significant state broadcaster, working with the nation’s security services, mined right-wing American news and Chinese media to craft a narrative that Moscow was winning.

As Russia’s invasion of Ukraine stalled, its television propaganda fired on all cylinders. In recent months NYT journalists went through 1000s of emails from Russia’s most prominent state broadcaster to learn how. It was a master class in constructing an alternative reality.

Each day Russian producers sent incredibly detailed lists of memes and media that could be used to undercut the West. Often that included right-wing cable T.V. and misleading memes, like one showing empty grocery shelves in the U.S.

Read more on RussiaVSWorld.